Temuduga kursus perguruan

esok, 19 mei 2009, aku ada temuduga untuk kursus perguruan, Ijazah sarjana muda pendidikan.
temuduga tu jam 2 petang. nasib baiklah, kawan rapat aku, Nuratiqah, dapat tarikh dan masa temuduga yang sama dengan aku. cuma aku dekat bilik tutorial 1, dia dekat bilik tuturiol 2.

hmm, persediaan untuk temuduga? tak tahulah. masih rasa tak cukup lagi. cuba nak hafal falsafah pendidikan negara dan nama menteri. bagi aku, itu taklah penting sangat. tapi kenapa mesti ditanya? ( tak manjana pemikiran punya soalan!) tapi, takkan lah aku nak sombong dan tak hafal 'benda' tu. nak tak nak, hafal je lah.

sejujurnya, persediaan aku ialah cuba memahami diri sendiri, dan matlamat sebenar aku nak ambil bidang pendidikan ni. rasanya, kalau aku dah kenal dan faham kehendak diri, barulah mudah aku nak menyakinkan penemuduga tu kan? mudah-mudahan, insya-allah. :)

tapi, tak tahulah. susah nak dijangka. masa aku tanya pengalaman mariani kena temuduga tadi, dia kata, dia kena suruh cerita tentang mak dia dalam bahasa inggeris. MAK DIA? pelik betul... dan yang nak buat aku gelak sangat-sangat... dia bagitau penemuduga tu, " She's married my father". hihihihi...

dah;ah aku merepek ni. baik aku mandi... sambil menenangkan diri!!!! wwuuuuaaahhh!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan