Semester yang mencabar harus dilalui dengan sabar.

alhamdulillah. keputusan semester lalu keluar akhirnya. ada peningkatan, maka aku gembira. cuma sedikit makan hati kerana kepayahan mendapat dekan. 3.43... nyaris2, tp bukan rezeki. gigit jari sajalah melihat rakan-rakan Pendidikan Khas dapat keputusan yang cemerlang... rakan-rakan sama kursus? tak tahu..0.0. heh.takde yang sudi bagitahu?

tak mengapalah. kerana yang penting, keputusan paper-paper sejarah agak baik..( walaupun bukan A, tapi B+). tapi mengenangkan betapa cintanya aku pada sejarah, aku takkan mengalah! :) baru tadi syukri mesej aku maklumkan aku dia dapat 3.29. kemudian, kami berbincang sedikit tentang perancangan semester hadapan. aku bercadang nak ambil paper bersama dia, sebab dia tak kedekut ilmu orangnya. aku pun yakin kami rakan study yang baik sebab aku suka berkongsi pendapat dengan dia.

tentang subjek pendidikan, masih bingung nak ambil paper apa semester hadapan. dahlah kecewa tak dapat skor A PGA101.. seriously, kecewa. B+ memang menggalakkan, tapi untuk paper asas pendidikan, rasa kenapalah tak mampu dapat lebih baik? gila Lasykar Pelangi pun masih tak skor.. wawa..

Walaubagaimanapun, aku sangat berterima kasih pada rakan-rakan sekumpulan SHE101 dan PGT203, kerana kedua-dua paper ni aku dapat A. tanpa ahli kumpulan yang memberi kerjasama, tentu pointer aku tak sebaik yang aku dapat kali ini.


Pengajaran hari ini, berusaha dan berusaha lagi. tuhan yang menentukan. Banyak lagi skill belajar yang aku harus terokai demi survive di alam universiti. Berbicara soal 'survive', aku yakin semester hadapan pasti lebih mencabar. dan aku mengharap ada seseorang yang sentiasa disisi, memberi aku semangat menghadapi dugaan-dugaan mendatang.

lebih besar dugaan, semakin aku memerlukannya.. siapa dia? aku lebih tahu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan