Ujian Medsi dan Munsyi 2009

huh, masih bingung tentang ujian Medsi...

Sabtu lalu, aku dapat tahu, aku layak untuk menduduki ujian MEDSI. aku kena amik ujiian tu dekat SMK Teknik Likas.. hmm, mulanya sakit hati juga, kenapa kawan-kawan aku yang lain kena dekat Sek Men Agama KK? aku sorang je ke dekat Likas? rupanya, diberi pusat exam berdasarkan abjad pertama nama calon. patutlah, dah nama aku Anis Audina,.. hmm.. angka giliran pun no 36..

aku layak duduki Medsi untuk 2 permohonan upu aku. Pilihan pertama, di USM, Ijazah Sarjana Muda Pendidikan dgn Sains Sosial. Kedua, Pendidikan Sejarah, UPSI. hmm, aku pun masih bingung lagi sama ada pilihan aku tepat. tapi, aku rasa, aku tiada hak untuk fikir sama ada pilihan aku betul atau salah, aku cuma perlu ambil saja ujian tu, dan kuasa tuhan yang akan tentukan sama ada ku layak atau tidak untuk temuduga guru...

Medsi mula jam 9 sampai 10.. lepas tu, jam 11, ada ujian Munsyi pula, khas untuk pemohon yang minta USM... hmm, yang nie, pastinya tiada kawan aku yang mohon USM. aku sorang je yang berani apply universiti yang agak asing dari menjadi pilihan pelajar-pelajar aliran sastera..
mungkin jugak, aku pilih USM kerana ia satu-satunya universiti kat MaLAYSIA yang ada Pusat Arkeologi di dalam universiti?

Entahlah, yang pasti, aku takkan menyesali lagi pilihan permohonan aku ke universiti. Undang-undang mungkin bukan jiwa aku. Biarlah apa orang nak kata tentang kursus sastera, aku dah fikir semasaknya...

(kalau aku tak layak dlm kursus pendidikan pun, aku tetap apply sejarah.. ) jadi, sama je.. huhu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan